søndag 3. januar 2016

God morgen

Mandag, og en liten tur på jobb. Skal på et møte som jeg må få med meg. Jeg tar resten av dagen fri, for jeg må hjem og vaske litt... Imorgen er det visning på leiligheten, så vi må jo få det rent ihvertfall. Glad jeg var så nøye sist, før fotografen kom, så det går fort idag Og hun jeg deler boligen med gjør jo noe mens jeg er borte.

Faktisk så er jeg ikke så nervøs for om vi får solgt, den blir jo solgt, men kanskje det tar litt tid? Jeg tror den blir solgt før det har gått 1mnd. Optimisten lenge leve 😃
Liver er fullt av katastrofer som aldr kommer til å skje, var det et klokt hode som sa til meg for noen år siden...vel, nå har jeg fått noen smeller gjennom livet, kan vel ikke kalle de katastrofer, men det har vært fryktelig tøft til tider. Og noen sier vi ikke får mer enn vi tåler,,  hvor mye skal vi tåle da, før vi ikke orker mer?  Noen tåler mer enn andre, klarer fint å skyve det bort, under teppet. Det klarte jeg også, helt  til kroppen sa stopp like før jul 2014. På bussen hjem fra jobb. Beina ville såvidt bære meg. Kom meg hjem på ren viljestyrke, siste rest av krefter ble brukt til de 200 meterne.
Jeg mer eller mindre kollapset på sofaen. Gråt og gråt, og trodde det bare var søvn jeg trengte. Jeg skulle jo på jobb neste dag.
Men neste dag gråt jeg like mye, bare fordi jeg tenkte jeg måtte på jobb. Jobben jeg stortrives i.
Det endte med sykemelding i 5 mnd. De 5 mnd brukte jeg til å bygge meg opp igjen, lærte å bli flinkere til å kjenne på følelsene mine, lærte at alle følelser var lov, og at min opplevelse av ting, var ekte nok for meg, det var jo tross alt MINE følelser, MIN opplevelse. Det ble slutt på å svare Jeg har det bra, når noen spurte meg; hvordan har du det.? De fleste rygget litt da jeg svarte at  faktisk så har jeg det ikke så bra i dag. Men mange reagerte fint også. Jeg fikk mange klemmer og gode ord på den tida, det gjør jeg fortsatt.

Jeg har det godt nå, dagene mine er stort sett veldig bra. Noen "slag i trynet" har jeg fått men jeg tror på karma, så jeg får håpe og tro at det ordner seg, dette slager også.

Ønsker at akkurat du får en flott dag! Jeg må gjøre meg klar for ukas første arbeidsdag
Klem fra Frøydis

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig i det du skriver, vi får det vi tåler. Og det med katastrofene? Haha, kjenner meg igjen.
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Kroppen er "grei", den varsler når hodet ikke har det godt..sånn er det bare, og da er det på tide å lytte til seg selv!
    Godukeklem:)

    SvarSlett